BURNING – Silver bullit Ft. Afrikan boy (bag om musik videoen)

Billede

For ca. 10 månder siden fik jeg en opgave fra min gode ven Daniel Plon fra producerteamet Silver Bullit. Silver Bullit er en relativt ny gruppe af virkelig dygtige musikere/producere, som består af Daniel Plon (tidligere Bliglad medlem), Mads Michelsen (trommeslager) Krsitoffer Sjellberg ( Stunngunn) og Jeppe Saugmann (Abdullah S). Tilsammen har de lavet mere end 2500 færdige mastererede sange. (find deres FB side lige her i linket  )

Billede

Drengene arbejder primært med upcoming afrikanske kunstnere som de får ind i deres studie, og derfra kan alt ske.

Denne gang var det rapperen Afrikan boy fra England / Nigeria, som de satsede på. Afrikan boy er ikke kendt herhjemme endnu, men i England har han gjort det virkelig godt. Han har arbejdet sammen med kunstnere som Lil wayne og M.I.A og været med på MIA’s tour, ligesom han har indspillet med Dj Shadow og har andre større projekter i gang i den nærmeste fremtid. Arbejdet med Silver Bullit har resulteret i en EP der udkommer i dag under navnet “Afrikans in Denmark EP”, og på den fine EP ligger nummeret „Burning“ som de gerne ville have lavet en video til.

IMG_8599

Min producer, Anna Mezin og jeg forsøgte at skabe et manuskript ud fra sloganet „Afrikan in Denmark“ . – Så det er tydeligt at se, hvor vi har hentet inspiration. Videoen blev produceret relativt billigt, da min producer var dygtig til at sælge ideen, og dermed skaffe sponsorer der enten samarbejdede gratis, eller for meget små penge. Jeg vil gerne benytte lejligheden til at sige tak til Hotel Fox, Guld Tuborg, kanal rundfarten, Tivoli, Spisestedet, Toves mindehave og alle de medvirkende.

Billede

Afrikan Boy kom til Danmark sammen med hans ven Dotstar som også er musiker. De var her i 3 dage for at optage videoen og det gjord vi så, hele København rundt med kamera, kostumer og lys m.m. Billede

Efter optagelserne gik jeg så igang med at klippe, og da der var LANG tid til at den skulle udgives, tog jeg mig god til til at klippe den. Den har været færdig i noget tid nu, og fuck jeg har jeg glædet mig til at vise folk den, for jeg har fadnme arbejdet hårdt på den!

Billede

BURNING FRA EP’EN “AFRIKAN IN DENMARK ” FRA SILVER BULLIT & AFRIKAN BOY her er den så flere måneders arbejde og mange penge fattigere og masser af sjove oplevelser riger .

Endjoy

vis du for en eller anden grund ik kan se den så kan du via MTV IGGY se det her 

 

 

Vis du syns om videoen ville det gøre en lille videoman rigtig glad, tak på forhånd !

IMG_8276

