HOMO-DUKKE-TEATER I GUDS HUS

For tre uger siden gik mig og min kæreste forbi Stefanskirken på Nørrebro. Der blev vi mødt af et lidt usædvanligt syn, der hang nemlig et stort homoflag ned fra kirketårnet. Pludselig slog det mig, at homoseksuelle par nu kan blive gift i kirker og at flaget var en manifestation af dette, så jeg tog et billede på min mobil og ønskede dem tillykke med dagen via min facebook profil.

Så en anden dag gik jeg forbi igen sammen med min kæreste og denne her gang stod der lidt mere på et banner ved siden af kirken. Nu der skulle vises homo dukke teater for børn.

Jeg fangede mig selv i at synes at det var lige i overkanten med homo dukketeater og sagde til min kæreste “Nu må alt det der homo fis da stoppe, altså jeg har ikke noget imod homoseksuelle mennesker, og synes det er fint at de kan blive gift, men hvorfor fanden skal børnene nu blandes ind i det?”. Min første tanke var, at en eller anden dukkefører ville missionere og fortælle børn at homoseksualitet var det nye sort. Min kæreste sagde, at det da kunne være sjovt at gå ind og se det, så vi kunne danne os en holdning til homo dukketeateret baseret på viden og ikke fordomme.

To dage efter gik vi derhen igen, denne gang med et andet kamera end min mobil og spændte på hvad det hele var for noget. Inde i kirken sad der nogen forældre med deres børn, et homo par og nogen gamle mennesker. I midten af det hele stod der et lille fint dukkehus og børnene sad på gulvet og ventede spændt. Jeg gik over til en dame der sad ved en ghettoblaster og spurgte om hun havde noget med det her at gøre, det havde hun så jeg spurgte om det ville være i orden at jeg tog nogen billeder af forestillingen, og det var det. En mand kommer ind og præsenterer og en anden mand kommer ind og tager nogen dukker på hænderne og starter showet.

Billederne er sløret af hensyns til de medvirkende

Historien

Historien handler om en mand der arbejder med skrald og stadig bor hjemme hos sin mor. En dag på arbejde kommer der så en anden mand gående. Han går rundt og ser trist ud så mændene falder i snak og ender med at blive venner. En dag bliver de uvenner og går hvert til sit men manden som var ked af det til at starte med, finder ud af at han ikke kan leve uden sin nye gode ven og opsøger ham ved skraldemandens hjem. Men skraldemanden er ikke hjemme så manden finder i stedet hans mor. Manden snakker med moren og forklarer sin nød og siger at han er utroligt ked af det og at han savner hendes søn. Moren kan ikke lide det, men spørger alligevel mere ind til det og i sidste ende finder han og moren ud af at han har hjertesorger. Manden med hjertesorgerne opsøger så skraldemanden igen og forklarer at han er forelsket i ham, og til hans glæde har skraldemanden det på samme måde så det ender med at de bliver kærester og at moren accepterer det. SLUT

Jeg har godt nok ikke alle detaljerne med, men har beskrevet historien i store træk.Publikum i den halvfyldte kirke reagerede positivt og børnene var meget nysgerrige. Efter forestillingen gik vi hjem. jeg var lettet over at det ikke var et teater som prædikede overfor børnene at homoseksualitet er mere rigtigt end at være heteroseksuel. I stedet var moralen, at to mennesker af samme køn også kan elske hinanden, og at det ikke behøver at være et tabu. Da jeg kigger på min facebook derhjemme ser jeg så hvad nogen folk har skrevet på min væg. Jeg havde spurgt  folk om hvad de syntes (se ovenstående post/billede) og nogen syntes at det var fantastisk  og andre det stik modsatte. Dette kommer ikke bag på mig, men jeg vil rigtig gerne sige til de folk der endnu ikke har fundet ud af det…at vi er i 2012. Kom nu videre og tænk på nogen andre ting end hvad andre gør og laver med hinanden.

STOP GAY HATERI NU .. ELLERS ER DU FANDME GAY…. 😉

