Holsaae – Tilbage (Ny musikvideo)

I tider hvor alle øjne er på Nørrebro, er det sjovt at kigge lidt rundt og se på, hvilke folk der ligger og gemmer sig i andre byer rundt omkring i Danmark. For eksempel er der Mathias, en dreng jeg aldrig havde hørt om, før han skrev til mig og sendte et nummer han havde lavet. Kort tid efter aftalte vi, at vi skulle lave en video sammen i fremtiden, og her er den så!

Lidt om Holsaae 

Hvorfor startede jeg? 

Jeg startede nok primært fordi jeg altid har haft en interesse for at spille og lave musik. Jeg startede med trommer, senere guitar og nu mpc 😉
Faktisk havde min gamle musiklærer fra folkeskolen taget nogle M-cnatet tekster med til undervisningen! Derefter må man sige jeg blev hooked på rap! Derudover har jeg selvfølgelig også hørt en masse andet dope musik der har givet mig
inspiration og blod på tanden!

Hvordan beskriver jeg min lyd?
Jeg har i modsætning til den nuværende musikscene en meget mere selvretfærdighed i tekster, hvis man kan sige det sådan.. 🙂
Jeg har sparret meget med en af mine gode venner Mikkel igennem mixtapets startfase. Jeg synes ikke jeg kunne komme med noget der ikke blev for kliché. Derfor tænkte jeg, hvad kan jeg gøre for at skille mig ud, men samtidig bibeholde originaliteten i musikken. Jeg valgte hurtigt at prøve at realisere mit eget liv igennem teksterne. Altså at gå helt ind i mig selv og afspejle min hverdag og daglige spekulationer ud igennem musikken.
Jeg syntes sgu, at alle på den danske scene var så sure og destruktive! Derfor har min lyd og mit produkt en mere afslappet tilgang til tingene! Selve instrumentalerne er tunge, luftige soul/jazz/funk inspirerede samplebeats med massere af crisp og crunch!

Hvad kan i forvente? 
I kan forvente en ærlig og moden Holsaae! Jeg har brugt mange timer, dage og måneder på at finde mig selv som artist, og jeg føler at jeg er ved at ramme noget jeg kan arbejde med fremover!
Det skal dog ikke siges, at jeg ikke bevæger mig udover de vante rammer og prøver noget nyt igen! 🙂 Jeg ønsker jo ikke at begrænse mig selv!

Hvad har du ellers lavet?

Jeg har lavet en pokkers masse, men jeg er utrolig kræsen angående mine produktioner, tekster og lyd!
Derfor har jeg ikke lagt noget op de sidste par år! Vi har en stærk trio af 2 producere og mig selv. Jeg laver selv al mixing og mastering af mine ting! På den måde opnås selvfølgelig også det fede resultat 😉
både Majoren og David T har lavet for både jyske firmaet (majoren er fast producer) og David for “Hvert Aspekt” fra Næstved! Næstved er jo en by med et utroligt flot rap CV!
-Det gør selvfølgelig også, at der er en høj standard at leve op til, hvis man skal videreføre arven! Men det er jeg ikke i tvivl om vi gør med gode tider og en god stil, når mixtapet dropper!


