IDIOTI – Christiania i Højesteret

I fredags blev sagen omkring brugsretten til Christiania holdt for åbne døre ved højsteretten, hvor vi nu er kommet skridtet videre til en afgørelse i sagen. Ifølge retten, er det ikke Christianias beboere der har retten til at bruge jorden, men Staten. På dagen hvor det skulle afgøres, blev der holdt en lille demo, der gik fra fra Christiania til retten, hvilket gik meget fint og roligt med hygge i luften. Tror ikke vi har været mere end 100 mennesker, men hovedet var højt og klar på at komme videre i sagen.

Jeg var så heldig, at nogle af de søde piger fra “Idiotiet” spurgte mig, om jeg ikke havde lyst til at starte min dag sammen med dem og tage lidt billeder, hvilket jeg ikke kunne sige nej til. Så jeg dukkede op klokken 10:30 for at få det hele med, selvom dagen før havde været noget hård ved mig!

Her er lidt af hvad der kom ud af dagen

Afgørelsen fra Højesteret

