Roskilde i modvind

Roskilde i år var anderledes. Jeg havde købt min billet via en ven, og glædede mig som et lille barn juleaften, da jeg pludselig fandt ud af, at min billet var FALSK!

Det gjorde det lidt mere indviklet, men jeg mødte hurtigt en gruppe drenge der ville hoppe over hegnet, jeg tænkte, at det var min eneste chance og til sidst – da det blev mørkt – gjorde vi det to personer af gangen.
Om morgenen havde der været folk på spil i lejrene rundt omkring, de nakket alkohol, så der kom lige pludselig mange vagter over til området. De var heldigvis ikke ovre ved vores lejr, men nede for enden af vejen. Der kunne vi se, at der var en mand der virkelig kæmpede for at komme væk fra dem. Vagterne brugte mange kræfter på at holde ham nede, og mange gange råbte manden, at det gjorde ondt. Jeg valgte at gå derover og skyde nogle billeder, da jeg så en anden fotograf derovre…

Desvære har jeg et lille problem med at holde min mund lukket, når det handler om at holde folk fanget. Jeg begynder imens jeg tager billeder, at snakke pænt mens jeg prøver at få dem til at slappe lidt af med manden. De siger at jeg skal skride, og jeg begynder på alt muligt med fotoret og bla bla bla. Politiet kommer til området, og jeg vælger at gå over til en anden camp for at komme lidt væk, men hurtigt kommer en gammel politi and over og spørger om han må se vores armbånd. Dem jeg sidder med viser deres, og siger næsten i kor, at jeg ikke har noget og at de ikke kender mig. Han ber mig om at komme med ham, så jeg kan komme med ind i bilen, men lige så snart jeg har muligheden løber jeg og tanken om at få en bøde på 3500 kr, får mig til at løbe hurtigt!

Da jeg er i sikkerhed ovre i min anden lejr ligger jeg mig til at sove 🙂

De andre dage skete der ikke mere rigtig noget med vagterne, og man begyndte at slappe lidt mere af og nyde Roskilde på den dejlige fucked måde man nu nyder den. Dog havde jeg ikke tænkt over min lønperiode fra mit sidste job, så jeg havde kun 1000 kr efter to dage på Roskilde.

Jeg kom dog ind og se Guerillaz, og den anden dag lidt af Den sorte skole, men så måtte jeg se i øjnene at man ikke kan leve på øl 😦

Lørdag dag valgte jeg at tage hjem pga. at fredagen havde været for hård ved mig….

Roskilde festival i år har været en stor optur, med masser af druk og fester, men det kostede at være total paranoid hele tiden.  Så jeg vil personligt ikke anbefale at hoppe over hegnet, da det er nedtur hvis man bliver taget, for det tror jeg ikke mange har råd til.

Men tak til alle dem jeg mødte på min vej, for at få Roskilde festival til at være den mest sindssyge festival, jeg kender til! TAK

—————————————————————————————————————————————-

